Ce este un CRM?
CRM vine de la acronimul Customer Relationship Managament, tradus, Managementul relatiilor cu clientii. CRM-ul reprezinta o abordare inteligenta compusa dintr-un un set de instrumente si tehnologii care ajuta companiiile sa imbunatateasca relatiile pe care le au cu clientii existenti si sa castige noi clienti intr-un timp scurt.
Utilizarea de solutii CRM in cadrul unei companii
Aplicatiile de tip CRM sunt utilizate de cel putin un departament din cadrul unei companii.
Departamentul cheie care va utiliza in mod continuu aplicatia este departamentul de Vanzari. CRM-ul ajuta echipele de vanzari sa isi organizeze bazele de date, agendele despre clienti, astfel incat informatiile despre acestia sa fie foarte bine structurate pentru a putea fi foarte usor de gasit si de filtrat.
Consultantii de vanzari pot inregistra informatii relevante despre clienti si interactiunile pe care le-au avut cu acestia. Managerii departamentelor de vanzari folosesc si ei in mod frecvent aplicatia CRM pentru a crea si impune noi proceduri de relationare cu clientii existenti si castigarea noilor clienti prin aplicarea unor strategii de vanzare relevante.
CRM-ul nu este doar pentru echipa de vanzari
Un alt departament care va fi interesat de interactiunea cu CRM-ul este Departamentul de Marketing.
Ce inseamna crm in marketing:
Accesand datele din baza de date si intelegand mai bine clientela si evolutia pietii, personalul din acest departament este principalul beneficiar al utilizarii aplicatiei. Ei folosesc segmentarea clientelei ajutandu-i la lansarea campaniilor de marketing personalizate si ca efect, castigarea noilor clienti.
Un alt departament ce acceseaza solutii CRM este Departamentul de Relatii Clienti, ce inregistreaza toate interactiunile avute cu clientii: telefonice, in mediul online, la sediu. Astfel se intruneste o imagine completa a clientului ajutand la crearea unei abordari centrate in jurul ei.
Care este scopul unei aplicatii CRM?
Scopul unui CRM este acela de a unifica interactiunile pe care le-a avut o companie cu clientii sai, in orice mod posibil, ca mai apoi sa poata folosi aceste informatii in vederea determinarii unei strategii ale companiei.
Cum stii ca ai ales solutia de CRM perfecta pentru tine?
Pentru a asigura o dinamica perfecta pentru compania ta, implementarea unui CRM porneste de la intelegerea modului de abordare a clientilor existenti si castigarea celor noi. Interfetele sunt usoare si genereaza rapoarte care te vor ajuta sa iti observi afacerea la 360 de grade.
Avantaje CRM
Influenta benefica asupra cresterilor vanzarilor, prin optimizarea celor mai importanti 4 factori: scaderea duratei medii a ciclului de vanzare, cresterea numarului de potentiali clienti si astfel, de oportunitati de vanzare, cresterea ratei de conversie ale acestora, precum si cresterea valorii medii a unui contract.
Se pot monitoriza eficient si continuu vanzarile, se stabilesc fluxuri personalizate in functie de client si se imbunatatesc bunele practici la nivel de companie, toate acestea contribuind la calitatea procesului de vanzare.
Printre avantajele CRM-ului se numara si faptul ca in departamentul de marketing se pot automatiza activitatile marketing creand mai multe oportunitati de vanzare.
Pe langa toate aceste avantaje, CRM-ul creste calitatea relatiei cu clientii. In cadrul aplicatiei, angajatii au mereu acces la informatii complete despre clienti, cu ajutorul carora pot solutiona orice problema in cel mai scurt timp posibil.
Alte avantaje CRM: punand la dispozitia angajatilor fluxuri de lucru automatizate induce o crestere masiva a productivitatii in cadrul companiei. Aplicatia CRM se poate accesa de pe orice tip de dispozitiv mobil, desktop sau laptop oferindu-i echipei de vanzari oportunitatea de a lucra de oriunde, oricand.
Asadar, ai aflat ce este un CRM si ce avantaje are aceasta aplicatie si ne-ar placea sa auzim de la tine ce module din CRM ti se par cele mai utile.
Poate te intereseaza sa citesti mai multe despre soft-ul ERP WinMentor si WinMentor Enterprise
Adauga un comentariu
You must be logged in to post a comment